Oorlog Oekraïne

05-06-2022

Vele internationale biermerken van allerlei grote en kleine brouwerijen uit Europa en Amerika zijn te koop in Rusland, vaak ook via licentieproductie met een van de vier grote internationale spelers in Rusland. Zoals bekend hebben wij als brouwerij ook een licentiecontract met een lokale partner die brouwerijen heeft in Rusland en Oekraïne. Wij hebben geen eigen lokale brouwerij en geen eigen medewerkers in Rusland en kunnen dus ook geen lokale brouwerij verkopen.

De invasie van het Russische regime in Oekraïne hebben we vanaf het eerste moment sterk veroordeeld. Het is voor ons echter een groot dilemma hoe om te gaan met onze licentiepartner aangezien we een lange historie delen met elkaar. In groot vertrouwen hebben we de business met hen opgebouwd. Ze hebben geen enkele link met het Russische regime en staan niet op de sanctielijst. Desalniettemin hebben we aangegeven het licentiecontract te willen opzeggen. Daarover zijn we met elkaar in gesprek.

We houden ons verder aan het sanctiebeleid van de Europese Unie en dragen middels diverse donaties bij aan de hulp voor Oekraïense vluchtelingen en het Oekraïense volk. Ook hebben we inmiddels werk kunnen bieden aan Oekraïense vluchtelingen in ons bedrijf.

Peer Swinkels, CEO Royal Swinkels Family Brewers

86927EE2-F810-48DA-9CBE-FA18551A032C Created with sketchtool.

Mediacontact

Rinske van den Bos